Canel ALAYBEYOĞLU
Anlattıkları ile buzdağının görünen kısmıymış meğer ...
Geçen hafta kendi gözlemlerim ile yazmıştım , Ergin Karlıbel 'i ...
Davet etmiş ...Gittim ...
Lebibe Karlıbel adına yaptığı kadını güçlendirme Vakfı kadınlarının ebru sanatıyla yaptıkları boyun bağından ,
Hem halama hemde eşime hediye hazırlamış.
Çok zarifti ... :)

Kusura bakmasın , marka isimlere amca , dayı ,ağabey , Bey denmiyor :)
Babamdan , küçükmüş yaşı .
Mustafa Poyrazla ortaklardı sanırım o yıllarda ,
Karlıbel &Poyraz fındık entegreyi kurmuşlardı .
Eli hep alnını ovuyor , sürekli bir proje konuşuyordu Ergin amca ...
Çıktık , babamla yürüyorken konuşuyorduk .
Artık ne dedimse ,
Hamsi poşetini , köprübaşına geldiğimizde ,
Yere çarpmış , hamsiler etrafa saçılmıştı ,
Beni hep büyük düşünmekle suçlamış, iş beğenmemekle itham edip , eşşoolu eşşek diye kızmıştı rahmetli :)
Daha 17 yaşındaydım yahu :))
Giydirmek istediği gömlek beni sıkıyordu !
Onları düşünürken , salona girdi Karlıbel ...
Enerjisi yine yüksekti ...
Anlattıkları ile buzdağının görünen kısmıymış meğer ...
Mavi Gözleri parlıyordu anlatırken şehri ,
Bu şehri gerçekten seviyor .
Bazen ciddileşiyor , yükseliyor , yer yer tebessüme bırakıyordu maziyi anlatırken .
Çok cesur , kabadayılaşıyor bazen !
Rest çekiyor ...Kabullenemiyor aptallığı ...
Yokuşa sürülen bir çok hadiseyi , pratik zekasıyla çözmüş .
Çözümsüzlükte hakemlikleri var .
Organizatör bir beyin yapısına , koollektif anlayışa sahip .
Gösterişe yer yok yaşamında , mütevazilik var .
İyi giyinmeyi karşısındakine saygı sayıyor .
Orduda İlk jaguarı kapısında görünce , akın akın seyretmeye gelenler olunca , kaybetti kapısından :))
Her zaman nazik , zariflik içersinde ...
Güzel kokuyor ... Temizliğe önem veriyor !
Zenginliğini gözüne gözüne sokmuyor ...
Bağırmıyor öyle !
Yüzü , cildi , gözleri pırıl pırıl , Eylül 30'da 84 olacak ...
Zenginlik nedir diye geçti aklımdan , zengin nasıl olunur ?
Tapu sayısıyla , banka miktarıyla , mal varlığı ile mi ölçülür bu zenginlik ?
Kesinlikle hayır !
Bunlar , sonradan görenlere has bir şey ...
Vakıf kurdunmu vakıf ?
Kaç öğrenci okuttun kardeşim ?
Karlıbelde tak cevabı var !
Kaç okul yaptırdın sen kardeşim ?
Karlıbel buna da cevap verebiliyor !
Üniversiteye ne katkın var kardeşim senin , madem zenginsin !
Karlıbel , cevap verebiliyor !
Ya sen ?
Sen nerdesin ?Zenginsin ya ! Nerdesin ?
Şehrin kültüründe nerdesin ?
Sosyal hayatına ne katkı sundun ?
Okullar yapılırken , kendine de mâl edip anlatmıyor !
Emeği geçen kader mahkumlarını da ortak ediyor .
Atatürk bile bir aferim beklemiş bu milletten yahu , aferim!
Gücünü aldığı işte bu millet ,
Karlıbelinkide Ordulular yahu .
Peki sen Nerdesin ? Yoksun .... Fakirsin fakir !
Sadece almayı bilmişsin bu şehirden !
Ağalık vermekle olur , almakla değil derdi babam !
"Malın çoksa çeliğin çocuğun sevinsin ,
Malın büyükse , "karın "sevinsin "derdi ...
Geçmişe bakarsan , Bu şehrin zengini
"Ahmet Cemal Madenmiş "
Nerdeyse şehri tek başına kurmuş adamcağız !
Cami , okul , emniyet , jandarma binaları. Huzur evi ...
Değere vur ? Dimağın almıyor demi !
Kızı vefat ediyor , tek kızı !
Ne devlet vaaaar , nede erkanı cenazesinde !
Ne bürokratı vaar şehrin ne de bir çiçeği !
Kök yokta ondan , görgü yokta ondan bu vefasızlık !
Vıdı vıdı vıdı ...Dedikodu !
Görmüş , geçirmiş , şehrin hafızaları işte bundan korkar !
Vefasızlık !
Parmağını oynatmaz , şevki kırılır , yaşama sevinci kalmaz bir daha bu şehir için ...
Belediyelere , şehrin hafızası masası kurun !
İvik divik etsin bu şehre karıncalık yapan her kimse çekip , bulsun !
Devleti de harekete geçirsin , organize etsin ...
Valiler gelip geçer , bilmezler geçmişi bürokratlar emekli olurlar ,kabuğa çekilirler ..
Bu şehir marka olacaksa , marka isimlerine vefasından geçer !
İsimlerini yaşatmakla , onure etmekle , vefa duygusuyla olur .
Unutturmayacaksın , hep hatırlatacaksın !
Zengin nasıl olunur ?
Vererek olur !
Ahmet Cemal Maden gerçekten Zenginmiş ..
Ergin Karlıbel de !
Bana ne karının bindiği arabanın markasından ?Çantasından ? Eyninden başından ?
Hı ?
Ya gerisi ?
Bakıyorum da ...
Fakirlik diz boyu , paçalardan akıyor !
Ödeyin bu şehre borcunuzu !
3. Katı çıktı göbekler !
Miras bıraktıkların , mezarına bile gelmeyecekler !
Marka olun , adınızı yazın , iz bırakın ki!
Sonradan görmeye çıkmayın !
Aha iki tane rol model bırakıyorum buraya !
Ordu tarihi not alsın !
Ahmet Cemal Maden ve Ergin Karlıbel !
Varmı 3. Bir isim ?
Yok !
Saygı gösterecekseniz , bilgiye , görgüye , vergiye !...
Sonradan görmenin , nesine ?
Efsaneler kolay doğmuyor !!
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.