Anlattıkları ile buzdağının görünen kısmıymış meğer ...

Canel ALAYBEYOĞLU

Geçen hafta kendi gözlemlerim ile yazmıştım , Ergin Karlıbel 'i ...

Davet etmiş ...Gittim ...

Lebibe Karlıbel adına yaptığı kadını güçlendirme Vakfı kadınlarının ebru sanatıyla yaptıkları boyun bağından ,

Hem halama hemde eşime hediye hazırlamış.
Çok zarifti ... :)

Kusura bakmasın , marka isimlere amca , dayı ,ağabey , Bey denmiyor :)

Babamdan , küçükmüş yaşı .

Mustafa Poyrazla ortaklardı sanırım o yıllarda ,
Karlıbel &Poyraz fındık entegreyi kurmuşlardı .

Eli hep alnını ovuyor , sürekli bir proje konuşuyordu Ergin amca ...

Çıktık , babamla yürüyorken konuşuyorduk .
Artık ne dedimse ,

Hamsi poşetini , köprübaşına geldiğimizde ,
Yere çarpmış , hamsiler etrafa saçılmıştı ,

Beni hep büyük düşünmekle suçlamış, iş beğenmemekle itham edip , eşşoolu eşşek diye kızmıştı rahmetli :)
Daha 17 yaşındaydım yahu :))

Giydirmek istediği gömlek beni sıkıyordu !
Onları düşünürken , salona girdi Karlıbel ...

Enerjisi yine yüksekti ...

Anlattıkları ile buzdağının görünen kısmıymış meğer ...

Mavi Gözleri parlıyordu anlatırken şehri ,
Bu şehri gerçekten seviyor .
Bazen ciddileşiyor , yükseliyor , yer yer tebessüme bırakıyordu maziyi anlatırken .

Çok cesur , kabadayılaşıyor bazen !
Rest çekiyor ...Kabullenemiyor aptallığı ...

Yokuşa sürülen bir çok hadiseyi , pratik zekasıyla çözmüş .

Çözümsüzlükte hakemlikleri var .
Organizatör bir beyin yapısına , koollektif anlayışa sahip .

Gösterişe yer yok yaşamında , mütevazilik var .
İyi giyinmeyi karşısındakine saygı sayıyor .

Orduda İlk jaguarı kapısında görünce , akın akın seyretmeye gelenler olunca , kaybetti kapısından :))

Her zaman nazik , zariflik içersinde ...
Güzel kokuyor ... Temizliğe önem veriyor !
Zenginliğini gözüne gözüne sokmuyor ...

Bağırmıyor öyle !

Yüzü , cildi , gözleri pırıl pırıl , Eylül 30'da 84 olacak ...

Zenginlik nedir diye geçti aklımdan , zengin nasıl olunur ?
Tapu sayısıyla , banka miktarıyla , mal varlığı ile mi ölçülür bu zenginlik ?

Kesinlikle hayır !
Bunlar , sonradan görenlere has bir şey ...

Vakıf kurdunmu vakıf ?

Kaç öğrenci okuttun kardeşim ?
Karlıbelde tak cevabı var !

Kaç okul yaptırdın sen kardeşim ?
Karlıbel buna da cevap verebiliyor !

Üniversiteye ne katkın var kardeşim senin , madem zenginsin !

Karlıbel , cevap verebiliyor !
Ya sen ?

Sen nerdesin ?Zenginsin ya ! Nerdesin ?
Şehrin kültüründe nerdesin ?
Sosyal hayatına ne katkı sundun ?

Okullar yapılırken , kendine de mâl edip anlatmıyor !

Emeği geçen kader mahkumlarını da ortak ediyor .

Atatürk bile bir aferim beklemiş bu milletten yahu , aferim!

Gücünü aldığı işte bu millet ,
Karlıbelinkide Ordulular yahu .

Peki sen Nerdesin ? Yoksun .... Fakirsin fakir !
Sadece almayı bilmişsin bu şehirden !

Ağalık vermekle olur , almakla değil derdi babam !

"Malın çoksa çeliğin çocuğun sevinsin ,
Malın büyükse , "karın "sevinsin "derdi ...

Geçmişe bakarsan , Bu şehrin zengini
"Ahmet Cemal Madenmiş "

Nerdeyse şehri tek başına kurmuş adamcağız !
Cami , okul , emniyet , jandarma binaları. Huzur evi ...

Değere vur ? Dimağın almıyor demi !

Kızı vefat ediyor , tek kızı !
Ne devlet vaaaar , nede erkanı cenazesinde !

Ne bürokratı vaar şehrin ne de bir çiçeği !

Kök yokta ondan , görgü yokta ondan bu vefasızlık !

Vıdı vıdı vıdı ...Dedikodu !

Görmüş , geçirmiş , şehrin hafızaları işte bundan korkar !

Vefasızlık !

Parmağını oynatmaz , şevki kırılır , yaşama sevinci kalmaz bir daha bu şehir için ...

Belediyelere , şehrin hafızası masası kurun !
İvik divik etsin bu şehre karıncalık yapan her kimse çekip , bulsun !
Devleti de harekete geçirsin , organize etsin ...

Valiler gelip geçer , bilmezler geçmişi bürokratlar emekli olurlar ,kabuğa çekilirler ..

Bu şehir marka olacaksa , marka isimlerine vefasından geçer !

İsimlerini yaşatmakla , onure etmekle , vefa duygusuyla olur .

Unutturmayacaksın , hep hatırlatacaksın !

Zengin nasıl olunur ?
Vererek olur !

Ahmet Cemal Maden gerçekten Zenginmiş ..
Ergin Karlıbel de !

Bana ne karının bindiği arabanın markasından ?Çantasından ? Eyninden başından ?

Hı ?

Ya gerisi ?
Bakıyorum da ...
Fakirlik diz boyu , paçalardan akıyor !

Ödeyin bu şehre borcunuzu !
3. Katı çıktı göbekler !

Miras bıraktıkların , mezarına bile gelmeyecekler !

Marka olun , adınızı yazın , iz bırakın ki!
Sonradan görmeye çıkmayın !

Aha iki tane rol model bırakıyorum buraya !
Ordu tarihi not alsın !

Ahmet Cemal Maden ve Ergin Karlıbel !
Varmı 3. Bir isim ?

Yok !
Saygı gösterecekseniz , bilgiye , görgüye , vergiye !...

Sonradan görmenin , nesine ?
Efsaneler kolay doğmuyor !!

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.